STUDIA MAGISTERSKIE E-LEARNING
Kierunki studiów magisterskich w roku akademickim 2024/25
- Pedagogika (studia II stopnia, magisterskie uzupełniające - dwuletnie) - Szkoła Wyższa Krajowa
- Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna (jednolite studia magisterskie - piecioletnie) - Wyższa Szkoła Nauk Pedagogicznych
- Pedagogika specjalna (jednolite studia magisterskie - pięcioletnie) - Wyższa Szkoła Nauk Pedagogicznych
- Psychologia (jednolite studia magisterskie - pięcioletnie) - Wyższa Szkoła Nauk Pedagogicznych
Organizacja toku studiów - studia magisterskie 2024/25
Warsztaty
Webinaria
Platforma e-learningowa
WebinarJam wykłady on - line
E – konsultacje prowadzone przez narzędzie Microsol Teams/webinaria, w szczególności seminaria dyplomowe
- Materiały dydaktyczne na platformię e-learningowej
- Zaliczeń za pośrednictwem plamormy e- learningowej
- Egzaminy pisemne semestralne
Po rozpoczęciu roku akademickiego studenci otrzymują dostęp do PLATFORMY INTERNETOWEJ, gdzie otrzymują dostęp do MATERIAŁÓW DYDAKTYCZNYCH;
Studenci przystępują do EGZAMINÓW dwa razy w roku w sesji zimowej (koniec lutego) i letniej (początek lipca).
Egzaminy odbywają się w WARSZAWIE
DLACZEGO WARTO STUDIOWAĆ PEDAGOGIKĘ?
Niesłabnące zainteresowanie studiowaniem pedagogiki świadczy o możliwościach, jakie niesie ukończenie tego kierunku. Absolwenci pedagogiki mogą odnaleźć się w roli pedagoga, nauczyciela, doradcy zawodowego, trenera, terapeuty, a także w dziedzinach niepedagogicznych;
studiowanie pedagogiki umożliwia nie tylko zdobycie odpowiednich uprawnień, ale również całego szeregu tzw. umiejętności miękkich, niezwykle cenionych przez obecnych pracodawców. Co ważne, z racji charakterystyki zawodu pedagoga, studenci uczą się również kreatywności, szybkiego rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji, co umożliwia im pracę nawet w biznesie, policji, służbie więziennej czy wojsku.
UŁATWIENIA DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
- dostosowanie platformy do potrzeb osób niedowidzących, niewidomych, głuchych i niedosłyszących;
- przygotowanie materiałów dla strefy studenta dedykowanych osobom niedowidzącym, niewidomym, niedosłyszącym i głuchym;
- otoczenie opieką tłumacza języka migowego oraz tłumacza języka braila i orientanta przestrzennego;
- pomoc w realizacji praktyk;
- współpraca z Polskim Związkiem Osób Niewidomych oraz z Polskim Związkiem Głuchych.
SPECJALNOŚCI STUDIÓW JEDNOLITYCH MAGISTERSKICH PIĘCIOLETNICH
KIERUNEK: PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA
W związku z dynamicznie zmieniającymi się uwarunkowaniami prawnymi dotyczącymi
kształcenia na studiach jednolitych magisterskich na kierunku Pedagogika przedszkolna
i wczesnoszkolna – na dzień tworzenia niniejszej Oferty nie wydano rozporządzenia
wykonawczego regulującego tę materię – nie ma możliwości przedstawienia dostosowanych
do nowych regulacji szczegółowych planów kształcenia na tym kierunku. Wyższa Szkoła Nauk
Pedagogicznych w Warszawie dostarczy szczegółowe plany kształcenia na kierunku
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna najszybciej jak to będzie możliwe, niezwłocznie
po wydaniu przedmiotowego rozporządzenia wykonawczego/
Celem studiów jest uzyskanie uprawnień do pracy jako nauczyciel w przedszkolu i
klasach I-III szkoły podstawowej. Studia pozwalają na zdobycie wiedzy z zakresu głównych
problemów pedagogiki ze szczególnym uwzględnieniem: pedagogiki przedszkolnej
i wczesnoszkolnej; podstawowych koncepcji rozwoju człowieka, wychowania i kształcenia,
uwzględniając wybrane obszary z zakresu biologii, filozofii, historii, socjologii, psychologii,
antropologii, realizowanych na poziomie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej;
projektowania i prowadzenia badań pedagogicznych oraz wybranych metod, technik i narzędzi
badawczych; głównych środowisk wychowawczych dzieci w wieku przedszkolnym
i wczesnoszkolnym wraz z ich specyfiką i procesami w nich zachodzącymi; alternatywnych
form edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej; funkcjonowania dzieci ze specjalnymi
potrzebami edukacyjnymi; współczesnych technologii informacyjnych; podstawowych teorii
procesu wychowania i kształcenia; zróżnicowania możliwości dzieci w wieku przedszkolnym
i wczesnoszkolnym determinowanych różnymi czynnikami natury biologicznej,
psychologicznej, pedagogicznej, społecznej i kulturowej. Absolwent studiów jednolitych
magisterskich kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, podejmując pracę z
dzieckiem i innymi podmiotami edukacyjnymi, będzie dysponował pogłębioną i rozszerzoną
wiedzą o charakterze interdyscyplinarnym, ogólnopedagogiczną, historyczno-filozoficzną,
socjologiczną i psychologiczną obejmującą rozszerzoną terminologię, teorie i metodologię
pedagogiki oraz pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, ułatwiającą rozumienie rozwoju
pedagogiki oraz pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej i praktyki edukacyjnej oraz
złożoności i zmienności relacji między teorią i praktyką edukacyjną, a także umożliwiającą
refleksję nad przemianami w pedagogice, alternatywnymi systemami pedagogicznymi,
koncepcją uczenia się całożyciowego oraz edukacją dla zrównoważonego rozwoju;
uporządkowaną wiedzą na temat zasad i norm etycznych, która umożliwi zrozumienie
41
szerokiego społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania, pracy opiekuńczej oraz
konstruowanie koncepcji własnego rozwoju zawodowego. W zakresie pedagogiki
przedszkolnej i wczesnoszkolnej absolwent będzie przygotowany do pracy wymagającej
wiedzy dotyczącej prawidłowości rozwojowych i procesów edukacyjnych dziecka w wieku
średniego i późnego dzieciństwa. Będzie znał istotę i sposoby stymulowania oraz
diagnozowania rozwoju dziecka w tych latach, zasady, metody i formy organizacyjne pracy
z dzieckiem w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej, kryteria wyboru planów i
programów edukacyjnych, podstawowe akty prawne regulujące pracę dydaktycznowychowawczą i opiekuńczą w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej, posiądzie
wiedzę o metodach i formach profesjonalnego, jak również osobistego doskonalenia się oraz
autoewaluacji. Dzięki studiom absolwent posiądzie umiejętności dostrzegania i rozwiązywania
problemów teoretycznych i praktycznych w zakresie pedagogiki przedszkolnej i
wczesnoszkolnej; posługiwania się ujęciami teoretycznymi, badawczymi i pojęciami
właściwymi dla pedagogiki, w tym pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej; będzie potrafił
personalizować proces kształcenia i wychowania w zależności od zdiagnozowanych
zróżnicowanych potrzeb i możliwości dzieci, profesjonalnie posługiwać się warsztatem
diagnostycznym w pracy nauczyciela przedszkola i klas I – III szkoły podstawowej, a także
właściwie reagować na problemy dziecka z rodzin dysfunkcyjnych i dziecka krzywdzonego;
negocjacyjnie rozwiązywać problemy wychowawcze oraz wspierać dzieci ze specjalnymi
potrzebami edukacyjnymi w przedszkolu i w szkole. Absolwenta studiów jednolitych
magisterskich kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna cechować będzie rzetelne
przygotowanie teoretyczne o charakterze interdyscyplinarnym. Posiadana uporządkowana
wiedza umożliwi mu zrozumienie społeczno-kulturowego kontekstu edukacji, w tym
szczególnie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. W zakresie studiowanego kierunku
absolwent wykaże się pogłębioną wiedzą na temat teorii i koncepcji filozoficznych,
psychologicznych, socjologicznych, nauk o komunikacji i współczesnych koncepcji
pedagogicznych, stanowiących teoretyczne podstawy działalności edukacyjnej z dziećmi w
przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej. Posiadać będzie poszerzoną wiedzę na temat
krytycznego i refleksyjnego projektowania kariery zawodowej nauczyciela przedszkola i klas
I-III szkoły podstawowej. Absolwent posiadać będzie umiejętności praktyczne pozwalające na
rzetelną ocenę autorskich projektów wychowawczo-edukacyjnych oraz programowanie
nowatorskich oddziaływań i strategii pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i
wczesnoszkolnym. Zdobędzie orientację w środowiskowych uwarunkowaniach procesów
edukacyjnych i rozwojowych dziecka. Absolwent będzie wrażliwy na potrzeby dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz gotowy do samodzielnego rozwiązywania problemów
edukacyjnych.
Cena za semestr 2600 zł
KIERUNEK: PEDAGOGIKA SPECJALNA
SPECJALNOŚĆ: RESOCJALIZACJA Z SOCJOTERAPIĄ
Studia o profilu praktycznym na kierunku Pedagogika ze specjalnością Resocjalizacja
z socjoterapią to niezwykle interesujący wybór, gwarantujący absolwentowi ciekawą ścieżkę
kariery zawodowej, w tym w formacjach umundurowanych – policji, straży więziennej, straży
pożarnej i strażach miejskich, zakładach poprawczych i wychowawczych, a pracownikom
służb mundurowych i placówek społecznych, pedagogicznych i resocjalizacyjnych
umożliwiający podniesienie kwalifikacji na kierunku studiów zgodnym z wykonywanym
zawodem. Zajęcia dydaktyczne ukierunkowane na rozwiązywanie problemów praktycznych,
badania społeczne, realizację programów i projektów profilaktycznych, kształtowanie
kompetencji społecznych i osobowościowych, zdolności samoobrony, pozyskanie szerokiej
wiedzy z zakresu prawa, nauk społecznych, humanistycznych i bezpieczeństwa prowadzą
oprócz utytułowanych naukowców praktycy z: policji, zakładów karnych, prokuratury, sądów,
ośrodków resocjalizacyjnych, itp. Studia na Resocjalizacji z socjoterapią przygotowują
słuchaczy do pracy z dziećmi i młodzieżą niedostosowaną społecznie lub zagrożoną społecznie.
Celem studiów jest przygotowanie wysoko wykwalifikowanej kadry do pracy w placówkach
resocjalizacyjnych np. w Młodzieżowych Ośrodkach Wychowawczych, placówkach wsparcia
dziennego, interwencyjnych, ośrodkach pomocy społecznej, ośrodkach kuratorskich,
instytucjach i organizacjach działających na rzecz przeciwdziałania przestępczości i patologii
społecznej, a także w instytucjach resortów sprawiedliwości i spraw wewnętrznych. Studia
na kierunku Resocjalizacja pozwolą studentom zdobyć wiedzę w zakresie diagnozy, metodyki
i terapii resocjalizacyjnej. Pozwoli to na analizowanie uwarunkowań zjawisk związanych
z różnymi formami niedostosowania społecznego bądź zagrożeniami niedostosowaniem
społecznym i wykorzystania odpowiednich form wsparcia społecznego oraz działań
35
profilaktycznych i resocjalizacyjnych. Studia w zakresie Resocjalizacji z socjoterapią, zgodnie
z nowymi założeniami Ministra Edukacji Narodowej dotyczącymi kwalifikacji do zajmowania
stanowiska wychowawcy lub nauczyciela w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych,
młodzieżowych ośrodkach socjoterapii. Studia w dziedzinie socjoterapii ukierunkowane są na
rozwijanie wiedzy, a zwłaszcza praktycznych umiejętności wychowawczych i terapeutycznych
za pomocą różnych form, metod i technik pracy z dziećmi i młodzieżą niedostosowaną
społecznie. Studia te przygotowują absolwentów do diagnozowania niedostosowania
społecznego i prowadzenia zajęć terapeutycznych (grupowych i indywidualnych) z dziećmi
i młodzieżą z tzw. „grup ryzyka” (dzieci i młodzież wychowywana w rodzinach
dysfunkcjonalnych, dzieci i młodzież z diagnozą zaburzeń emocjonalnych i zaburzeń
zachowania). Po studiach nauczyciel i wychowawca w placówkach opiekuńczo -
wychowawczych w warsztacie swojej pracy zawodowej będzie wykorzystywał metody
wychowania resocjalizującego, metody pracy socjoterapeutycznej oraz elementy psychoterapii
i terapii uzależnień. Absolwent studiów Resocjalizacja z socjoterapią otrzyma kwalifikacje
do zajmowania stanowiska wychowawcy w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych
i młodzieżowych ośrodkach socjoterapii.
Cena za semestr 2600 zł
SPECJALNOŚĆ: SPECTRUM AUTYZMU
Studia na specjalności Spektrum autyzmu przygotowują słuchaczy do pracy terapeutycznej
i edukacyjnej z dziećmi i młodzieżą z autyzmem. Celem studiów jest rozwój kompetencji
w zakresie wczesnej interwencji diagnostyczno- terapeutycznej dla dzieci z autyzmem,
umiejętność planowania pracy edukacyjnej, rewalidacyjnej i rehabilitacyjnej z dziećmi
i młodzieżą ze spektrum ASD, w tym opracowywania Indywidualnych Programów Edukacyjno
–Terapeutycznych dla osób ze spektrum ASD na wszystkich poziomach edukacyjnych. Studia
adresowane są do osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę w zakresie pracy z dziećmi
i młodzieżą z zaburzeniami autyzmu. Absolwenci studiów uzyskują kwalifikacje
do prowadzenia zajęć w przedszkolach oraz wszystkich typach szkół, a także w ośrodkach
szkolno-wychowawczych jako nauczyciel wspomagający dzieci z autyzmem, zespołem
Aspergera ( spektrum autyzmu). Student zdobywa wieloaspektową i wieloprofilową wiedzę
dotycząca problematyki osób z niepełnosprawnością, chorobą przewlekłą, niedostosowaniem
społecznym. Program studiów odpowiada na zapotrzebowanie rynku pracy w Polsce
i za granicą. Zajęcia prowadzi wykwalifikowana kadra: autorytety naukowe, specjaliści,
doświadczeni praktycy. Praktyki zawodowe umożliwiają nabycie nowej wiedzy, umiejętności,
kontaktów zawodowych oraz perspektywę zatrudnienia w partnerskich instytucjach, firmach
i organizacjach. Student zdobywa ciekawy, satysfakcjonujący, kształtujący osobowość,
regulowany przez prawo zawód.
Cena za semestr 2600 zł
SPECJALNOŚĆ: OLIGOFRENOPEDAGOGIKA
Studia na specjalności Oligofrenopedagogika przygotowują studentów do pracy z dziećmi
i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie we wszystkich typach szkół i placówkach
oświatowych. Celem studiów jest wyposażenie studentów w kwalifikacje uprawniające
do prowadzenia zajęć edukacyjnych i edukacyjnorewalidacyjnych dla osób
z niepełnosprawnością intelektualną. Poza nauczaniem absolwent będzie posiadał kwalifikacje
rewalidacyjne uprawniające do pracy w placówkach opiekuńczo – rewalidacyjnych dla osób
z niepełnosprawnością intelektualną, takich jak warsztaty pracy chronionej (aktywizacji
zawodowej osób z niepełnosprawnością),domy pomocy społecznej, placówki dziennego
pobytu i inne ośrodki rewalidacyjne. Studenci zdobędą umiejętność podejmowania
racjonalnych i skutecznych działań dydaktycznych, wychowawczych i rewalidacyjnych
w stosunku do dzieci o szerokim spektrum niepełnosprawności intelektualnej. Uzyskają
również wiedzę z zakresu diagnozowania, planowania i wdrażania indywidualnych planów
pracy z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie. Uzyskane kompetencje pozwolą
słuchaczom na modelowanie zachowań wobec osób niepełnosprawnych przeciwdziałając
wykluczeniu społecznemu osób z niepełnosprawnością intelektualną. Studia umożliwią
uzyskanie kwalifikacji do pracy z dziećmi oraz młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie,
przygotują do pracy w charakterze nauczyciela specjalnego, ucznia niepełnosprawnego
w szkole integracyjnej lub specjalnej, nauczą, w jaki sposób pracować z uczniami z autyzmem
oraz zespołem Aspergera. Doświadczona kadra wykładowców z wieloletnią praktyką
pedagogiczną, nowoczesne metody dydaktyczne i program studiów nakierowany
na pogłębienie umiejętności to najważniejsze zalety naszych studiów
Cena za semestr 2600 zł
SPECJALNOŚĆ: SURDOPEDAGOGIKA
Studia na specjalności Surdopedagogika przeznaczone są dla studentów chcących uzyskać
kwalifikacje i kompetencje zawodowe w zakresie pracy z dziećmi i osobami niesłyszącymi
(głuchymi) i niedosłyszącymi ( słabosłyszącymi). Celem studiów z zakresu surdopedagogiki
jest przygotowanie specjalistów skutecznej komunikacji językowej z osobami z uszkodzonym
słuchem. Zakres kształcenia został opracowany tak, aby uczestnicy nabyli umiejętności
sprawnego porozumiewania się z osobami niesłyszącymi i słabo słyszącymi, przy użyciu
odpowiednio dobranych i dostępnych środków. Absolwenci uzyskują kwalifikacje w zakresie
surdopedagogiki, rehabilitacji niesłyszących (głuchych) i niedosłyszących (słabosłyszących).
Nauczyciel surdopedagog może pracować w szkolnictwie specjalnym: w przedszkolach,
szkołach podstawowych, szkołach ponadgimnazjalnych, ośrodkach szkolnowychowawczych dla słabosłyszących i niesłyszących; w szkolnictwie integracyjnym:
w przedszkolach integracyjnych, przedszkolach z oddziałami integracyjnymi, szkołach
integracyjnych, szkołach z oddziałami integracyjnymi; w szkolnictwie ogólnodostępnym (nurt
inkluzyjny) oraz w nauczaniu indywidualnym; w poradniach psychologiczno-pedagogicznych
oraz poradniach specjalistycznych.
Cena za semestr 2600 zł
SPECJALNOŚĆ: TYFLOPEDAGOGIKA
Studia na specjalności Tyflopedagogika przeznaczone są dla studentów chcących uzyskać
wiedzę i kompetencje zawodowe w zakresie pracy z dziećmi i osobami niewidomymi lub
niedowidzącymi. Celem studiów jest zdobycie wiedzy i umiejętności praktycznych
niezbędnych do pracy wychowawczej, opiekuńczej, dydaktycznej, rewalidacyjnej z dziećmi
z defektami wzroku na wszystkich etapach edukacyjnych w przedszkolu, szkole specjalnej,
szkole ogólnodostępnej, integracyjnej, a także w internacie i świetlicy oraz w placówkach
pomocy społecznej i służby zdrowia. Uczestnicy studiów poszerzą swoje kompetencje
zawodowe o umiejętność dostosowania wymagań edukacyjnych do specjalnych potrzeb ucznia
z niepełnosprawnością wzrokową. W trakcie praktyk uczestnicy studiów zapoznają się
z nowoczesną ofertą szkół dla dzieci z uszkodzeniem wzroku, w zakresie terapii i pomocy
uczniowi w nauce i codziennym funkcjonowaniu. Nauczyciel tyflopedagog może pracować
w szkolnictwie specjalnym: w przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjach, szkołach
ponadgimnazjalnych, ośrodkach szkolno-wychowawczych dla uczniów słabowidzących,
i niewidomych; w szkolnictwie integracyjnym, w przedszkolach integracyjnych, przedszkolach
z oddziałami integracyjnymi, szkołach integracyjnych, szkołach z oddziałami integracyjnymi;
w szkolnictwie ogólnodostępnym (nurt inkluzyjny) oraz w nauczaniu indywidualnym;
w poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz poradniach specjalistycznych.
Cena za semestr 2600 zł
SPECJALNOŚCI STUDIÓW MAGISTERSKICH UZUPEŁNIAJĄCYCH DWULETNICH
SZKOŁA GŁÓWNA KRAJOWA
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZA Z TERAPIĄ PEDAGOGICZNĄ
Specjalność Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z terapią pedagogiczną wyposaża
studentów w wiedzę i umiejętności dotyczące opieki, wychowania, wsparcia i pomocy
w środowisku rodzinnym oraz pozarodzinnym. Absolwent jest przygotowany do realizacji
zadań w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i młodzieży
napotykającym trudności wobec wymagań edukacyjnych szkoły oraz rozpoznawania
indywidualnych możliwości rozwojowych ucznia zarówno w sferze motywacji do uczenia się,
jak i w zakresie posiadanych umiejętności szkolnych. Absolwent zapoznany jest również
z podstawami terapii pedagogicznej i jej praktycznym zastosowaniem w profilaktyce. Program
specjalności obejmuje szeroką wiedzę z zakresu pedagogiki ogólnej, psychologii, socjologii
i prawa oraz z zakresu edukacji zdrowotnej, diagnostyki psychologiczno-pedagogicznej
i metodyki zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Studenci zdobywają także doświadczenie
zawodowe podczas praktyk studenckich w placówkach oświatowych, opiekuńczych
i poradniach. Absolwent może podjąć pracę we wszelkiego typu placówkach opiekuńczowychowawczych występujących w systemie opieki nad dzieckiem (np. środowiskowe domy
opieki, internaty, świetlice szkolne, zespół zajęć pozalekcyjnych, stanowisko pedagoga
szkolnego).
Cena za semestr 2600 zł
PSYCHOLOGIA PRACY I ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI
Istotą tej specjalności jest umiejętne zastosowanie współczesnej psychologii
w działaniach wewnątrz i na zewnątrz przedsiębiorstwa. Umożliwia zapoznanie się
z najnowszymi narzędziami badania predyspozycji pracowników, dysponowania kadrami,
motywowania i wdrażania systemów oceny pracowniczej, a ponadto, dzięki interaktywnym
treningom, pozwala na nabycie umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej.
Specjalność Psychologia pracy i zarządzanie zasobami ludzkimi daje możliwość poznania
spójnej metody kierowania najcenniejszym z kapitałów każdej organizacji – ludźmi. Człowiek
w firmie jest źródłem jej rynkowej przewagi. Kapitał ludzki, czyli wiedza i kwalifikacje
pracowników, stanowią najważniejszą wartość dla każdej firmy. Kadrowi, HR-owcy
i menedżerowie muszą spodziewać się codziennie nowych wyzwań – program studiów
przygotowuje do podjęcia tych wyzwań. Specjalność pozwala bardzo szeroko myśleć o pracy
w każdej niemal firmie w dowolnej branży, w tym przypadku głównie w szeroko rozumianej
Oświacie. Dzięki wiedzy na temat kompetencji interpersonalnych, komunikacyjnych
i zarządczych absolwenci mogą spełniać się w pracy specjalisty ds. zarządzania zasobami
ludzkimi, trenera zewnętrznego czy menadżera działu personalnego. Specjalność Psychologia
pracy i zarządzanie zasobami ludzkimi to także doskonały wybór dla osób, które chcą
przygotować się do rozwoju ścieżki zawodowej w kierunku zarządzania organizacjami. Dzięki
nabytej w trakcie studiów wiedzy można zastosować w praktyce narzędzia zarządzania
zasobami ludzkimi, takie jak rekrutacja i selekcja, systemy wynagrodzeń, motywacji
i oceniania pracowników. Jeszcze inną ścieżką jest consulting – czyli praca w firmach, które
doradzają innymi podmiotom gospodarczym w obszarach związanych z zasobami ludzkimi.
Cena za semestr 2600 zł
DORADZTWO ZAWODOWE I PERSONALNE
Studia powstały jako odpowiedź na dynamiczne zmiany na rynku pracy, rozwój firmy oraz
nowych stanowisk pracy. Studenci uczą się pomocy w określeniu potencjału zawodowego
innych. Uczą się efektywnie planować i doradzać w zakresie kariery zawodowej zarówno
uczniom czy studentom, na początku drogi zawodowej, jak i osobom starszym, udzielając
wsparcia m.in. przy wyborze pracy, kursów, studiów. Celem studiów jest przygotowanie
do podjęcia pracy w zawodach: doradca zawodowy, specjalista w działach personalnych,
doradca personalny, specjalista ds. rekrutacji, specjalista ds. szkolenia i rozwoju zawodowego,
trener, trener wewnętrzny, konsultant firm doradczych z obszaru HR i doradztwa
organizacyjnego. Absolwent posiada umiejętności praktyczne z zakresu wytyczania ścieżek
kariery zawodowej w oparciu o predyspozycje osobowościowe oraz edukację zawodową,
poruszania się po rynku pracy, znajomości tego rynku i zachodzących na nim procesów oraz
kierunków zmian, technik aktywnego poszukiwania pracy, wykorzystywania różnorodnych
źródeł informacji do projektowania procesu doradczego i coachingu kariery, wykorzystania
narzędzi coachingowych w pracy nad zmianą zachowania klienta, kształtowania własnego
rozwoju zawodowego i budowania osobistej marki.
Cena za semestr 2600 zł
PEDAGOGIGA KRYMINALOGICZNA-SĄDOWA
Specjalność kierowana jest do osób pragnących zdobyć przygotowanie do wykonywania
działalności praktycznej w placówkach i instytucjach zajmujących się działaniami
prewencyjnymi w zakresie kryminologii, a także daje podstawy do rozpoczęcia kariery kuratora
sądowego. Absolwent studiów o specjalności Pedagogika kryminologiczno-sądowa wyróżnia
się wiedzą w zakresie kryminologii, psychologii sądowej, socjologii kryminologicznej,
profilaktyki zachowań przestępczych, fenomenologii przestępczości, metodyki pracy
resocjalizacyjnej oraz pracy kuratora sądowego. Absolwent rozumie i potrafi wpłynąć
na mechanizm psychologiczno-pedagogiczny dokonywania czynów przestępczych oraz
powstawania patologii społecznych. Posiada wiedzę pozwalającą mu na interpretowanie
zjawisk społecznych oraz sytuacji wychowawczych i patologicznych, co umożliwia
mu podejmowanie działań o charakterze wychowawczym, profilaktycznym, interwencyjnym
i resocjalizacyjnym. Nabywa zarówno interdyscyplinarną wiedzę jak i praktyczne
umiejętności. Absolwent znajdzie zatrudnienie na stanowisku pedagoga/wychowawcy
w instytucjach nadzorowanych przez resorty spraw wewnętrznych i sprawiedliwości, tj. policji,
służby więziennej, straży granicznej, straży miejskiej, jak również w wojsku lub zakładach
karnych, poprawczych i innych placówkach resocjalizacyjnych.
Cena za semestr 2600 zł
EDUKACJA OBRONNA I BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE
Student tej specjalności zdobywa szeroką wiedzę z zakresu pedagogiki oraz współczesnych
zagadnień obronności i bezpieczeństwa publicznego. Dysponuje również wiedzą z zakresu
zarządzania kryzysowego i posiada umiejętność przewidywania i analizowania zagrożeń
lokalnych i krajowych. Absolwent kierunku to specjalista w dziedzinie bezpieczeństwa, obrony
ludności i reagowania na wszelkiego rodzaju zagrożenia. Posiada wiedzę pedagogiczną
i psychologiczną oraz potrafi wykorzystać ją do kształtowania postaw obronnych. Wykazuje
się znajomością odpowiednich przepisów prawa i struktury organizacyjnej kraju w zakresie
obrony cywilnej. Studia o specjalności Edukacja obronna i bezpieczeństwo publiczne
przygotowują do podjęcia zatrudnienia w rządowych i samorządowych jednostkach
zarządzania kryzysowego i ochrony ludności, samorządowych zespołach reagowania
kryzysowego, zakładach poprawczych i karnych, strukturach wojskowych, policyjnych, straży
granicznej, straży ochrony kolei, urzędach celnych, straży pożarnej i innych jednostkach
kompetentnych w sprawach obronności państwa.
ICena za semestr 2600 zł
REKRUTACJA NA STUDIA MAGISTERSKIE JEDNOLITE I UZUPEŁNIAJĄCE E-LEARNING
WYMAGANE DOKUMENTY REKRUTACYJNE:
-kserokopia świadectwa dojrzałości (tylko studia magisterskie jednolite 5-letnie)
-kserokopia dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia - w przypadku dyplomów wydanych po 01.01.2005 wraz z kserokopią suplementu do dyplomu;
-1 fotografia o wymiarze 45x35 mm (zgodnie z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodu osobistego) plus fotografia w formacie JPG na nośniku elektronicznym;
-podanie o przyjęcie na studia i ślubowanie
- opłata rekrutacyjna 85 zł
UWAGI: Nie przyjmujemy dokumentów w formie scanów. Podanie na studia należy wypełnić długopisem w kolorze niebieskim.
Dokumenty można składać osobiście w lub poczta tradycyjną do 31.10.2024 r.
Miejsce złożenia dokumentów: Gliwice
Studia magisterskie jednolite 5-letnie - Wyższa Szkoła Nauk Pedagogicznych
Dokumenty do pobrania
Podanie na studia magisterskie jednolite
(kwestionariusz-wsnp-2020.pdf)
Ślubowanie
(slubowanie_wsnp.pdf)
Tabela opłat
(tabela_opat_wsnp.pdf)
Studia magisterskie uzupełniające 2-letnie - Szkoła Główna Krajowa
Dokumenty do pobrania
Podanie na studia magisterskie uzupełniające 2020
(kwestionariusz-sgk-2020_1599136063.pdf)
Ślubowanie
(slubowanie-sgk_1599136078.pdf)
Tabela opłat za studia magisterskie
(tabela-opat-sgk-2020-2021_1599736499.pdf)
OPŁATY ZA STUDIA MAGISTERSKIE
TERMINY PŁATNOŚCI ZA STUDIA
Terminy wnoszenia opłat:
• przy płatności jednorazowej do 15 października każdego roku akademickiego;
• przy płatnościach semestralnych najpóźniej do 15 października (w semestrze zimowym) oraz do 15 lutego (w semestrze letnim);
• przy płatnościach ratalnych najpóźniej do 30 września / 15 października / 15 listopada / 15 grudnia / 15 stycznia / 15 lutego / 15 marca / 15 kwietnia / 15 maja /15 czerwca.
OPŁATY DODATKOWE
Zarządzenie Rektora w sprawie opłat za studia
(zarzdzenierektorawsopatzastudia.pdf)